Na konci května jsme se vydali na zámek Loučeň, kde pro nás byly připravené úkoly ze dvora Karla IV. Den se zakončil turnajem a všichni povzbuvovali rytíře svého rodu.  Nejvíce se dětem líbilo v přírodních bludištích.

  1. května se naše třída 4.C díky mamince Matěje Smetany dostala do školy vaření Chefparade na akci FOOD REVOLUTION DAY. Hlavním posláním této akce je naučit děti mít vztah ke kvalitnímu jídlu. Vést je ke zdravějšímu životnímu stylu. Děti vařily 8 receptů podle Jamieho Olivera, k dispozici jim byli šéfkuchaří, zdravé suroviny, pěkné prostředí.

Reakce dětí:

Bylo tam pár youtuberů a food blogerů i Ben Cristovaa. Vařili jsme zdravá jídla a potom jsme je jedli. Připravovali jsme hummus, což je arabská cizrnová pomazánka. Když byl hotov, tak jsme ho dali do mističeka a nazdobili. Jedla jsem dobrého lososa s bramborami a salátem a též náš připravovaný hummus, který mi chutnal. Celý den byl super. Líbilo se mi, jak jsme vařili, a jak jsme si mohli dát i to, co jsme nevařili.

Připravovala jsem omeletu se sýrem, mussli, ovocnou květinu. Potom jsem vše ochutnávala. Líbilo se mi, že tam byli zpěváci a podepisovali nám kartičky a kuchaří, kteří nám pomáhali.Dávám tomuto dni 20 hvězdiček. Chtěla bych ho znovu zopakovat.

Připravovali jsme zde různá zdravá jídla. Já jsem stihla omeletu se sýrem, kytici z ovoce, špagety s rajčatovou omáčkovou. Mně se líbilo, že na této akci byly známé osobnosti. Nejdřív jsme se bála, že nezvládnu uvařit žádné jídlo, ale nakonec, když nám to vysvětlili, to bylo docela lehké. Strašně moc by se mi líbilo, kdybych ještě na tuto akci někdy mohla jít.

Nejvíc ze všeho mě bavilo dělat omeletu, protože mi to šlo a vyhodila jsem ji hodně vysoko.

Byla to moc dobrá akce a hlavně hodně zábavná. Líbí se mi, že jsme se zapojili všichni a všichni si to užili.

Food revolution day se mi líbil, protože  jsem konečně měl dost velký oběd.

Ve třídě již bývá velmi teplo, proto jak jen to jde, jdeme ven. Oblíbeným místem se pro nás stal park Na Kavčích horách. Nosíme si s sebou deky, míče, pití, učení...Je nám tu lépe než ve třídě.

Ve výtvárné výchově vyrábíme pomůcky, které nám pomůžou pro zopakování učiva.

 

Tato centra považují všichni za velmi zdařilá.  Nejlepšími aktivitami bylo vyrábět společně v ateliéru koloběh vody a v objevech různé pokusy s vodou, Ve čtení děti poslouchaly Mou vlast od Bedřicha Smetany a píseň Vodá má od Vlasty Rédla. Vznikly z toho tématu velmi pěkné výstupy.

Pro tento týden center jsem zvolila přírodovědné téma. Nejvíce všechny zaujal 3D obraz kočky s vnitřními orgány a výroba pracovních listů v matemaice pro své spolužáky. Velký potlesk patřil  dramatizaci pohádek z knížky Kocour v botách.

Jak jsme slíbili, tak i posíláme další zprávu ze školy v přírodě:
- počasí nám poslední 2 dny přálo, slunce bylo víceméně neustále v permanenci, ale úplná idyla to nebyla - v noci nám klesaly teploty pod bod mrazu, ale i přes den bylo ve stínu chladno
- každapádně oba dny jsme prožili naplno a kromě učení jsme absolvovali 2 větší akce
1. včerejší odpoledne jsme věnovali dalším outdoorovým aktivitám - vyzkoušeli jsme si, jak se ovládá raftingový nafukovací člun na klidné vodě, pokusili jsme se trefit šípem prostřední část terče a nakonec jsme si vyzkoušeli i střelbu na elektronické terče - viz také fotografie níže
2. dnes dopoledne jsme absolvovali krátký 4 km výlet na státní zámek Hrubý Rohozec
- v celopobytové hře The Simpson nám zbývají poslední nevyplněná políčka
- někteří z nás mají rýmu, někteří bojují s kašlem

Máme před sebou poslední dva dny, uvidíme zdali odešleme závěrečnou zprávu ještě s Penzionu Bartošova pec, popřípadě už z našich domovů.

Škola v přírodě je v plném proudu, a tak nám dovolte stručnou zprávu o jejím průběhu:
- cesta na Bartošovu pec proběhla bez problémů
- první den jsme si chvíli užili sluníčka, které se nám ale v úterý, a i dnes dopoledne - narozdíl od Prahy, schovávalo, dosavadní počasí lze tedy zatím charakterizovat jako zataženo a chladno; dnešní odpoledne je ale opět optimističtější, slunce se od oběda ukazuje v celé své kráse
- počasí byl uzpůsoben i program - dopoledne 2 hodiny učení, zbývající hodina hry a zábavné činnosti v blízkém okolí penzionu, odpoledne vždy pak nějaká delší venkovní aktivita (např. včera geocaching, dnes odpolední výlet), večer pak komunikativní hry v jedné ze společenských místností uvnitř penzionu
- celý pobyt bude protknut hrami a aktivitami s hlavním tématem The Simpsons - viz také fotografie níže
- je zde velmi špatný signál mobilních sítí - tedy pokud vůbec, což je také důvod toho, že se nám nemůžete dovolat, popř. i toho, že budeme psát zprávy ze školy v přírodě s menší frekvencí než tomu bylo v případě zimní školy v přírodě   

  1. 21.března nás pozval pan Janoušek na výstavu o jeskyních do Viničního domku v Praze v Modřanech. Všcihni jsme byli mile překvapeny , když jsme vystoupili v průmyslové zóně v Modřanech a vydali se směrem do staré části, kde nás čekal krásně zrekonstruovaný dům s pěknou zahradou.  Pan Janoušek již na nás čekal a připravil dětem i s manželkou občerstvení.

Nyní budu citovat článek pana Janouška, který vyšel  v časopisu Lidé a Země. Zhruba sto kilometrů od Antalie (Antalya), města dobře známého milovníkům all inclusive hotelů se skrývá úplně jiný svět. Pod povrchem tureckého venkova, zavrtané hluboko pod tamními kopci i údolími ,vzdorují  věčně skalní přesile obří podzemní prostory.

A právě o těchto podzemních prostorech nám pan Janoušek povídal. Děti ani nedutaly a se zaujetím poslouchaly jeho vyprávění dopravovázené fotkami a virtuálními prohlídky.

Pane Janoušku, moc Vám děkujeme za zprostředkování výstavy, za Váš čas a hlavně za nové poznatky, o které jste nás všechny obohatil.

V březnu nás opět čekal týden center s tématem Česká republika. V tomto měsíci  si zárověň  děti měnily učebnice, jelikož jsme dokončili historickou část vlastivědy a začínáme zeměpisnou část. Proto jsem zvolila námět center jako úvod do  tohoto tématu. Ve výtvarné výchově se žáci seznamovali s českou hymnou, jejími slovy, kterou jsme si předtím v hudební výchově učili zpívat. Dále  zapojili svou přestavivost, co jim připomíná obrys ČR. Vyhrála zvířata – viz foto. V jazykovědě psali úvahu na téma Jsem hrdý, že jsem z Čech.? V objevech se učili pracovat se slepou mapou a společně tvořili 3D mapu z různých surovin. Ve čtení si četli o českých vynálezích a  vymýšleli báseň o ČR, kterou všem v hodnotícím kruhu přednesli.  V matematice měli k vyřešení slovní úlohy a dále pracovali s grafem, kde porovnávali nadmořské výšky hor ČR. Práce v centrech děti bavila a opět mne překvapily svou nápadivostí, tvořivostí. Každý v centru zažil úspěch.

 

Dnešní dopoledne jsme byli opět lyžovat. Ráno jsme se probudili do zasněžené krajiny. Na sjezdovce nikdo nebyl, tak jsme si to všichni moc užili. Odpoledne nás čekal závěr celopobytové hry. Děti šly dobýt Severní pól. Některým se to povedlo. Celí zasněžení a vymrzlí jsme se vrátili do vytopené chaty. Pak už nás čekalo balení a hodnocení naši první společné školy v přírodě.
Strana 3 z 6

Kontaktní informace

Třidní učitel
Mgr. Eva Turoková
E-mail: turokova@horackova.cz

zobrazit kontakty na školu

Virtuální prohlídka
PJZŠ Horáčkova

Projděte si naší školu pomocí virtuální prohlídky