×

Upozornění

JUser: :_load: Nelze nahrát uživatele s ID: 192
Pro žáky a rodiče
neděle, 03 leden 2016 00:00

Živý Betlém - fotografie

Zde si můžete prohlédnout fotografie z Živého Betléma.

Kompletní fotogalerii najdete

čtvrtek, 20 srpen 2015 00:00

Matematika - 2. stupeň

Vyučující matematiky

RNDr. Jana Borůvková  

Mgr. Zdeněk Bukvář      (Informace vyučujícího zde)

Mgr. Jan Koželský

 

čtvrtek, 14 květen 2015 00:00

Koláče

Historie akce KOLÁČE aneb DĚTI DĚTEM

Akce koláče byl nápad lektorky angličtiny a rodilé mluvčí Ity DUNGAN. Obdobným způsobem získávají děti v jejím rodném Irsku prostředky na podporu své školy. V našem případě jsme se rozhodli výtěžek věnovat na charitativní účely.
Celou akci přeložila do češtiny, prosadila a několik let koordinovala Mgr. Dáša PACOVSKÁ (nyní TICHÁ).

1999 – koláče pro Kosovo

vybráno 41 260 Kč
vybrané peníze vloženy na účet SOS Kosovo

2000 – Člověk v tísni

vybráno 38 000 Kč
zúčastnily se 3 školy, toto je částka vybraná PJZŠ

2001 – „mrazák“ NEMOCNICE MOTOL

vybráno 100 000 Kč
zúčastnilo se 5 škol, toto je celková částka vybraná všemi školami. Peníze byly předány nadaci Život dětem.

2002 – dětský domov Zvíkovské Podhradí

vybráno 85 000 Kč

2003 – spolupráce 5 škol, spojeno s přehlídkou dětských tanečních souborů v divadle Ponec.

Výtěžek PJZŠ rozdělen mezi dětský domov poškozený při povodních 2002 a Jedličkův ústav.
vybráno 40 567 Kč
20 284,– DD Sázava
20 283,– Jedličkův ústav

2004 – pro NEMOCNICI MOTOL

vybráno 43 672,50 Kč
hračky pro nemocné děti – 11 766,50 Kč
nákup dětského invalidního vozíku – 25 600,– Kč
převod na konto nemocnice – 6 306,– Kč

Zástupci žákovského parlamentu v doprovodu ředitele školy Mgr. Daniela JANATY předali zakoupené hračky přímo dětem v nemocnici.

2005 – kvůli hrozbám našeho zřizovatele jsme tuto akci nemohli uskutečnit

2006 – pro FOD a Jedličkův ústav

vybráno 38 283 Kč
Fond Ohrožených Dětí KLOKÁNEK – 18 000,– Kč
Jedličkův ústav – 20 283,– Kč

Zástupci žákovského parlamentu v doprovodu pana zástupce Střeštíka předali zakoupené hračky a kompenzační pomůcky přímo dětem v zařízeních.

2007 – pro FOD a Adopce na dálku

vybráno 29 587,50 Kč
jedno děvče a jeden chlapec z Indie 10 000,– Kč
Fond Ohrožených Dětí KLOKÁNEK 19 587,50 Kč

2008 – pro Kojenecký ústav při Thomayerově nemocnici a Adopce na dálku

vybráno 27 216,50 Kč
Kojenecký ústav při Thomayerově nemocnici – 17 416,50 Kč
Adopce na dálku – 9 800,– Kč

2009 – FN Motol, asistentka pro nevidomého Jakuba a Adopce na dálku

vybráno: 29 811,– Kč
1) Adopce na dálku – 9 800,– Kč
2) Asistentka pro nevidomého Jakuba na kurz FCE – 11 200,– Kč
3) FN Motol – dětské oddělení – 10 000,– Kč
Do 10 000,– Kč chybí 1 189,– Kč – částku doplatí O. s. Triangl

2010 – Adopce na dálku, Nadace Plaváček

vybráno: 30 654,– Kč
1) Adopce na dálku – 9 800,– Kč
2) Nadace Plaváček pro podporu talentovaných a nadaných dětí z dětských domovů 20 000,– Kč
3) Vyrovnání nedoplatku z roku 2009

2011 – Adopce na dálku, podpora asistentů dětí se zrakovým postižením

vybráno: 29 196,– Kč
1) Adopce na dálku – 4 900,– Kč
2) Podpora asistentů dětí se zrakovým postižením

2012 – Adopce na dálku, Středisko výcviku vodicích psy, pomůcky pro děti se zrakovým postižením

vybráno: 32 264,– Kč
1) Adopce na dálku – 4 900,– Kč 2) Středisko výcviku vodicích psů – náklady na jedno štěně za období 10 měsíců – 20 000,– Kč 3) Pro potřeby našich dětí se zrakovým postižením – 7 364,– Kč

2013

Ve školním roce 2012/2013 se akce „Koláče“ nekonala kvůli povodním a přerušení provozu školy.

2014

vybráno: 31 256,– Kč
Z peněz jsme zaplatili adopci indické dívky Sunithy a zbytek jsme věnovali na charitu.

2015

vybráno: 32 163,– Kč
Z peněz jsme zaplatili adopci indického chlapce Prasada a 30 000,- Kč mezinárodní organizaci UNICEF.

2016

vybráno: 23 861,– Kč
Dětský školní parlament v průběhu podzimu rozhodne, koho vybranými prostředky podpoří.

 Těšíme se na příští školní rok.

... z toho vyplývá, že za 17 ročníků akce KOLÁČE se podařilo naší škole získat a na pomoc dětem v nouzi poukázat 684 047,50 Kč

pondělí, 03 listopad 2014 00:00

Zájezd do Rakouska

Ledová jeskyně Eisriesenwelt, soutěska Liechtensteinklamm, Solný důl, Salzburg

Termín: 6. – 7. 5. 2015 (odjezd 5. 5. později večer)

středa, 23 duben 2014 00:00

Kritéria hodnocení 1. stupeň

Kritéria hodnocení jsou zpracována pro jednotlivé skupiny předmětů. Kritéria pro hodnocení projektů, skupinové práce a sebehodnocení žáka.

pondělí, 10 březen 2014 10:36

Potřebuji zařídit

1. Omluvit nepřítomnost dítěte v případě nemoci

Zákonní zástupci oznámí škole BUDOUCÍ absenci žáka prostřednictvím obecné zprávy (ne omluvenky) na Bakawebu nebo v mobilní aplikaci, případně telefonicky (261 225 848 + číslo linky), mailem nebo osobně.
Omluvení již ukončené absence se provádí výhradně prostřednictvím Bakawebu nebo mobilní aplikace typem zprávy "Omluvenka" s uvedením konkrétních dnů, případně hodin absence. Důvod a délku každé nepřítomnosti omlouvá zákonný zástupce po nástupu dítěte do tří pracovních dnů.

2. Plánovaná nepřítomnost (pobyt na horách, soustředění apod.)

Rodiče či zákonní zástupci předem podají písemnou žádost škole. Jestliže absence nepřesáhne pět pracovních dnů, žádají rodiče třídního učitele. Nad pět pracovních dnů rozhoduje o uvolnění ředitelka školy na základě písemné žádosti podané prostřednictvím třídního učitele. Žáci jsou povinni se dohodnout s vyučujícími, jakým způsobem a do kdy se doučí zameškané učivo.
Formulář ke stažení zde.

3. Uvolnit žáka v průběhu vyučování

V době výuky smí žák opustit školu jen na základě písemné žádosti zákonného zástupce na určeném formuláři. Bez písemné žádosti uvolní škola žáka pouze tehdy, převezme-li ho osobně zákonný zástupce.
Formulář ke stažení zde.

4. Vyřídit individuální plán, změnu vzdělávacího plánu

O individuální plán mohou zákonní zástupci požádat na základě doporučení z PPP. Změnu vzdělávacího plánu pak v případě, že se v době výuky věnuje závodně sportovní či jiné zájmové aktivitě.
Zákonní zástupci žádají na určeném formuláři. Žádost podávají prostřednictvím třídního učitele či zastupujícího TU  ředitelce školy, která rozhodne o jeho udělení nebo zamítnutí.
Formuláře ke stažení zde.

5. Potřebuji zaplatit – inovativní vzdělávání, kroužky, školu v přírodě, lyžařský nebo zahraniční zájezd, družinu, příspěvek do Triangl Horáčkova z. s., oběd a třídní fond:

a) Veškeré platby s výjimkou příspěvku do Triangl Horáčkova z. s. a platby za oběd se platí na číslo účtu školy 7169 4329/0800, variabilní symbol je pro všechny platby stejný (naleznete ho v žákovské knížce), do sdělení napište účel platby (např. škola v přírodě 7. B). Stejný účet použijte i pro platby třídního fondu.
b) Platby za oběd se platí na účet školní jídelny 5533 8041/0100 nebo prostřednictvím trvalého příkazu (více na stránkách školní jídelny). Variabilní symbol je stejný jako pro ostatní platby.
c) Příspěvek do Triangl Horáčkova z. s. se platí na účet 8042 8399/0800, variabilní symbol je stejný jako pro ostatní platby.
d) Třídní fond se platí přímo třídním učitelům nebo podle bodu a)

6. Chci škole věnovat sponzorský dar

Sponzorům doporučujeme, aby se předem domluvili s vedením školy na formě sponzorského daru. Po domluvě škola dodá smlouvu o sponzorském daru. Podrobnosti ohledně sponzorské smlouvy je možné domluvit přímo s ekonomem školy. Děkujeme.......

7. Odhlásit oběd

Obědy je možné odhlásit do 7.00 hodin na týž den a následující dny (261 211 560, případně na telefonní záznamník). Po tomto termínu není možné odhlášku provést. V tom případě je možné vyzvednout oběd do přinesených nádob, pouze 1. den neodhlášené stravy, v době 11.50–14.00, další obědy je nutné odhlásit.
Obědy je možné odhlásit telefonicky, prostřednictvím objednávkového počítače v jídelně, pomocí odkazu na stránkách školní jídelny nebo e-mailem na adrese horackova.jidelna(zavináč)seznam(tečka)cz

8. Domluvit s vyučujícím na konzultaci

Konzultaci doporučujeme vždy předem domluvit, neboť v případě Vaší neohlášené návštěvy se vám vyučující nebudou moci věnovat z důvodu plnění pracovních povinností.
Schůzku si můžete domluvit
a) telefonicky - Doporučujeme telefonovat v době přestávek na číslo 261 225 848, po ohlášení automatu volte číslo linky (telefonní seznam). Počítejte s tím, že vyučující nejsou v kabinetech snadno k dosažení, neboť mají i dozory, pohotovosti apod.,
b) e-mailem – Pošlete mail přímo vyučujícímu příjmení(zavináč)horackova(tečka)cz, všechny kontakty najdete na stránce s kontakty na vyučující.
Soukromé telefony na vyučující škola nesděluje. Vyučující nemají služební telefony.

9. Řešit individuální problémy dítěte:

Obraťte se na třídní učitele či pracovníky ŠPP.  261 225 845 nebo 261 211 563  či e mailem.

V akutních případech můžete kontaktovat školního psychologa PhDr. Pavla Klímu telefonicky telefon: 775 467 203. Pro objednání na konzultaci si domluvte termín schůzky prostřednictvím mailu: stredisko.klima(zavináč)seznam(tečka)cz

10. Zapomněl jsem přístupové údaje do Bakalářů:

Pokud zapomenou přístupové kódy rodiče - napíší e-mail na adresu bakaweb(zavináč)horackova(tečka)cz - heslo jim bude zasláno e-mailem. E-mailovou zprávu je nutno zaslat pouze z adresy, která je zadána v Bakalářích. V případě použití jiné e-mailové adresy odesílatele systém heslo nezašle.
Pokud zapomenou děti přístupové kódy děti - zajdou za panem učitelem Gerychem.

středa, 12 únor 2014 13:54

Anglická konverzace - 2. stupeň

Hodinová dotace

5. - 9. třída 1 hodina týdně

 

Žáci se seznamují s tématy vhodnými pro jednotlivé ročníky různými formami výuky - drama, role-play, prezentace, dopis, essay aj.

 

Requirements needed to pass lessons in English Conversation.

  • Presentation projects.

This is the main requirement for grades 6 to 9. Grade 6 students must prepare and present 2 projects; The first entitled 'did you know' (approx 5 minutes) and the second entitled 'personal presentation' (approx 15 minutes).

Students from grades 7 to 9 must prepare and present one project on any theme. The presentation must be interactive, didactic and use a variety of presentation techniques.

  • Essays.

Students from grades 6 to 9 must write 2 essays per semester. The level of writing must match that of the Cambridge exams for the following grades: Grade 6 – KET, grades 7 and 8 – PET, grade 9 – FCE.

  • Individual talks.

This is the main requirement for grade 5. Grade 5 students must talk individually for one minute about 14 different topics once per topic throughout the school year. Students are graded on fluency rather than grammar. Students from grades 6 to 9 must talk individually (for between 90 seconds and three minutes depending on the grade) about 14 topics 3 times throughout the school year. For grades 6 to 9, the topics are chosen by the students the first time and thereafter they are chosen randomly.

  • Drama scenes.

Students from all grades from grade 5 to 9 must devise, prepare and perform short drama scenes (between one and five minutes depending on the grade). Students must do this at least 4 times per school year.

  • Pair conversations.

Students from grades 6 to 9 must devise, prepare and perform short interviews or conversations in pairs on a variety of topics. Students must do this at least twice a year.

středa, 12 únor 2014 13:53

Pracovní činnosti - 2. stupeň

 Hodinové dotace

6. ročník - 1 hodina týdně (obvykle mají žáci v rozvrhu dvě hodiny týdně 1x za 14 dní)

8. ročník - 1 hodina týdně

  

Vzdělávání v předmětu pracovní činnosti

  • směřuje k podchycení a rozvíjení zájmu o přírodní vědy
  • učí aplikovat přírodovědné poznatky v praktickém životě
  • rozvíjí manuální zručnost žáků, jejich schopnost manipulace s živými zvířaty i péči
    o rostliny
  • učí základní laboratorní postupy a metody a využití laboratorních přístrojů a pomůcek v praxi
  • učí žáky dodržování bezpečné práce v laboratoři a práci s chemickými látkami
  • dbá na pochopení důležitosti ochrany životního prostředí

Učivo a činnosti

6. ročník:
Učivo navazuje na výuku přírodopisu v 6. ročníku.

Přesazení a zasazení pokojové rostliny, péče o pokojové rostliny- zalévání, hnojení, ochrana proti škůdcům, práce na školním pozemku (pletí, hrabání, úprava keřů).
Laboratorní práce – základy práce s mikroskopem, tvorba preparátu, vedení protokolu, pozorování buněk, řas, lišejníků, prvoků, mechů, pylu apod., pozorování kroužkovců, měkkýšů a hmyzu, projekty o pěstování rostlin a chovu zvířat.

8. ročník:
Učiivo navazuje na výuku chemie v 8. ročníku.

Bezpečná práce v laboratoři, základní laboratorní technika, chemické nádobí a pomůcky, zpracování protokolu laboratorní práce, vyhledávání informací v dostupných informačních zdrojích, poskytnutí první pomoci.

Řád učebny pracovních činností a chemické laboratoře je součástí vybavení učeben. Dodržování pravidel je pro každého žáka závazné.

středa, 12 únor 2014 13:51

Španělský jazyk - 2. stupeň

Vyučující španělského jazyka

Mgr. Hana Bosňáková

Mgr. Petra Vágnerová 

Vargas Gómez Maribel
    

Učebnice

Žáci ve 4. třídě učebnice a pracovní sešit Colega I. (nakladatelství Edelsa)
Žáci  5. - 9. třídy učebnice a pracovní sešity Compaňeros I.-II. - Nueva Edición

Hodinové dotace  

6. ročník 3 hodiny (2 + 1*)
7. ročník 3 hodiny (2 + 1*)
8. ročník 3 hodiny (2 + 1*)
9. ročník 4 hodiny (3 + 1*)
Hodiny označené * jsou součástí nadstandardního učebního plánu.

Vzdělávání v předmětu španělský jazk

 Španělský jazyk patří mezi volitelné předměty. Je vyučován od 4. do 9. ročníku.

Výuka probíhá v jazykové učebně, dle potřeby též v infocentru, v prezentační místnosti, v kmenové třídě.

V hodinách španělského jazyka se jako didaktický materiál kromě učebnic a pracovních sešitů též využívá interaktivních cvičení na počítači, písní, her, básní, videoprojekce. Od 6. ročníku probíhá výuka s rodilým mluvčím - 6. - 8. třída jednou týdně, 9. třída dvakrát týdně.

 Cílem výuky je dosažení jazykových a komunikačních dovedností odpovídajících úrovni A2 /event.B1/podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky/,zároveň je kladen důraz na motivaci žáka o studium cizího jazyka.

Pozornost ve vyučování je věnována na osvojení si zvukové podoby jazyka, dovednosti porozumět sdělení, rozvíjení základních řečových dovedností, čtení, písemnému vyjadřování. Žáci se též seznamují s reáliemi, sociokulturními aspekty daných španělsky mluvících zemí.

 Je využíváno mezipředmětových vztahů s hudební výchovou, výtvarnou výchovou, zeměpisem, dějepisem, matematikou a českým jazykem.

Každoročně mají žáci možnost zúčastnit se jazykových soutěží.

Žáci 9. ročníků zakončují povinně ročník jazykovým certifikátem a vypracováním a prezentací projektu "Procházky Prahou".

Žáci mají možnost účastnit se poznávacích zájezdů do Španělska. 

 

 

středa, 12 únor 2014 13:46

Francouzský jazyk - 2. stupeň

Učebnice

Žáci ve 4. třídě používají učebnici a pracovní sešit Alex et Zoé 1 (C.L.E.), v 5.třídě Alex et Zoé 2.

Od 6. třídy přechází výuka na učebnici Amis et Compagnie 1.-3.díl (C.L.E.).

Hodinové dotace

6. ročník 3 hodiny (2 + 1*)
7. ročník 3 hodiny (3)
8. ročník 3 hodiny (2 + 1*)
9. ročník 4 hodiny (3 + 1*)
hodiny označené * jsou součástí nadstandardního učebního plánu.

Vzdělávání v předmětu francouzský jazyk

Francouzský jazyk patří mezi volitelné předměty. Je vyučován od 4. do 9. ročníku.

Žáci jsou v rámci tříd děleni do dvou skupin. Výuka probíhá v jazykové učebně.

Práce v hodině je průběžně doplňována dalšími výukovými materiály, audio a video nahrávkami, četbou z francouzského tisku a beletrie apod.

Výuka směřuje k dosažení úrovně A2-B1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.

Výuka je vedena tak, aby si žáci osvojili základní znalosti a dovednosti umožňující jim francouzský jazyk aktivně používat, aby se seznámili s jazykovým prostředím a získali zájem ve studiu jazyka i nadále pokračovat. Výuka zároveň vede žáky k pochopení a toleranci odlišných kulturních hodnot těchto zemí.

Žáci se učí chápat význam studia cizích jazyků a poznávání cizojazyčných prostředí.

Ve výuce jsou využívány mezipředmětové vztahy s českým i cizími jazyky, dějepisem, zeměpisem, hudební a výtvarnou výchovou.

Každoročně mají žáci možnost zúčastnit se školního kola konverzační soutěže v jazyce. Vítězové postupují do krajského kola této soutěže.

Žáci 9.tříd zakončují povinně ročník jazykovým certifikátem a vypracováním a prezentací projektu "Procházky Prahou".

Jednou za dva roky pořádáme poznávací zájezd do Francie.

 KRITÉRIA HODNOCENÍ ŽÁKA PRO CIZÍ JAZYKY 2. STUPEŇ

  1) Vedení sešitů a portfolia        min 1x za pololetí            M        2 body
  2) Samostatný ústní projev       min 2x za pololetí            K         8 bodů
  3) Esej – písemný projev             min 2x za pololetí         Z – K    4 - 8 bodů (dle rozsahu a obtížnosti )
  4) Projekt                                          min 1x za pololetí            K         8 bodů
  5) Ústní projev                                 průběžně                      M – U   2 - 4 body (dle rozsahu a obtížnosti )
  6) Poslech                        slovní hodnocení  8.+9.ročník      M         2 body
  7) Volný překlad                         min 1x za pololetí            Z – K    4 - 8 bodů  2.CJ – 8. a 9. ročník
  8) Gramatická cvičení                     průběžně                          Z          4 body
                                                                                                             M          2 body
  9) Malé testy                                      průběžně                        M          2 body
10) Velké testy                                      dle učiva                         K           8 bodů
11) Práce v hodině                            průběžně                         M           2 body
12) Domácí úkoly                              průběžná kontrola
13) Čtení                                               průběžně                         M           2 body

                                                                                    

 

 

 

středa, 12 únor 2014 00:00

Anglický jazyk - konverzace - 1. stupeň

Hodinová dotace

5. ročník - 1 hodina týdně z hodinové dotace anglického jazyka

 

Učebnice

5. ročník - Kid's Box 4

 

Charakteristika vyučovacího předmětu

Pozornost v hodinách je zaměřena na nácvik porozumění mluvenému slovu, na osvojení zvukové podoby angličtiny. Většina témat vychází z učebnice More 1 - sekce kultura (culture matters). Vyučující nadále rozšiřuje slovní zásobu v rozsahu témat probíraných v pátém ročníku. Při výuce využívá dialogu, dramatizace, her.

První jazyková základní škola v Praze 4, Horáčkova 1100

Školní časopis
JAZYK


číslo 79
červen 2024