Zadní vchod je trvale uzavřen.
7.00 – 17.30 | Vstup i odchod z budovy pouze hlavním vchodem. Prosíme dodržovat všemi žáky a návštěvníky kroužků!!!!! |
od 17.30 dále | Vstup i odchod pouze zadním vchodem. Vstup do školy po 17. hodině je možný pouze po předchozí dohodě, zadní vchod je odemčený pouze pro odchod z budovy. |
vyučovací hodina | začíná | končí |
1. | 8.00 | 8.45 |
2. | 8.55 | 9.40 |
3. | 9.55 | 10.40 |
4. | 11.05 | 11.50 |
5. | 12.00 | 12.45 |
6. | 12.55 | 13.40 |
7. | 13.50 | 14.35 |
8. | 14.45 | 15.30 |
Výuka v zájmových kroužcích může probíhat mimo obvyklé časy vyučovacích hodin.
Mgr. Zdeněk Bukvář (Informace vyučujícího zde)
Kristián Vitovský
Předmět informatika je na druhém stupni vyučován jako samostatný předmět v 6. a 7. ročníku.
6. ročník 1 hodina týdně
7. ročník 1 hodina týdně
Výuka probíhá v odborných učebnách s dostatečným technologickým zázemím (software, hardware, pomůcky, literatura, využití internetu).
• směřuje k podchycení a rozvíjení zájmu o informační technologie
• poskytuje žákům prostředky a metody pro hlubší porozumění práci s počítačem
• umožňuje poznat základy fungování a využití počítačů
• podporuje vytváření otevřeného myšlení, kritického myšlení a logického uvažování
• učí aplikovat informační technologie a dovednosti v praktickém životě
• vede žáky ke kritickému hodnocení veřejně dostupných informací (internet)
• učí žáky bezpečnému používání komunikačních technologií – internet, e-mail, sociální sítě
• prostřednictvím řádu pracovny a pravidel práce na počítači vede žáky k respektování všeobecně platných norem a pravidel
Předmět informatika je úzce propojen s ostatními vyučovacími předměty
– prostřednictvím nejrůznějších výukových programů
– vyhledáváním, hodnocením, zpracováním informací
– při přípravě na vyučování
– osvojením dovedností a kompetencí potřebných při zpracování nejrůznějších témat v ostatních oblastech ŠVP.
6. ročník:
E-lerningový systém Moodle (seznámení s prostředím)
Počítačová grafika (vektor x bitmapa, velikost, barevná hloubka, rozlišení bitmapového obrázku, barevné modely), úprava obrázku
Textový editor (písmo, odstavce, hypertexty, záhlaví a zápatí, práce s obrázkem v textu, tabulky, sloupce, odrážky), tvorba referátu, výroba plakátu na charitativní akci
Geogebra (Dynamická geometrie) - seznámení s prostředím a ovládání programu
Rozšiřující učivo.
Tabulkový kalkulátor (seznámení s prostředím, využití statistických funkcí tabulkového kalkulátoru)
7. ročník:
E-lerningový systém Moodle (práce v prostředí e-lerningu)
Počítačová grafika a textový editor - opakování - aplikace znalostí a dovedností v praxi
Prezentace na počítači (seznámení s programem), výroba interaktivní prezentace
Tabulkový kalkulátor (matematické funkce programu, propojení dat v sešitu s více listy), osobní bilance (náklady předchozích 13 let a výhled na dalších 13 let)
Geogebra - aplikační úlohy - propojení s výukou geometrie v 7. ročníku
Na začátku 6. ročníku je každému žáku školy vytvořen uživatelský účet v systému Moodle, tento účet je využíván v 6. a 7. ročníku pro výuku informatiky, ale v případě zájmu ostatních vyučujících i pro další vyučovací předměty a v dalších ročnících studia na naší škole.
Vstup do kurzu je možný po zadání uživatelského jména a hesla zde.