Pro žáky a rodiče

Podrobné informace v detailu článku.

Akce označené smile se uskuteční dle aktuální epidemiologické situace.

Slavnostní zahájení školního roku 1. 9. 2021
Informativní rodičovské schůzky - prezenční formou 15. a 16. 9. 2021
Testy profesní orientace 9. tříd 24. 9. a 1. 10. 2021
Ředitelské volno 27. 9. 2021
Projektové dny 25. a 26. 10. 2021
Podzimní prázdniny 27. a 29. 10. 2021
Měsíc bezpečí listopad 2021
Čtvrtletní pedagogická rada 24. 11. 2021
Rodičovské schůzky (distanční formou) 29. 11.–2. 12. 2021
Vánoční představení 15. 12. 2021
Vánoční prázdniny 23. 12. 2021–2. 1. 2022
Lyžařské výcvikové kurzy leden 2022
Uzavření klasifikace 21. 1. 2022
Pololetní pedagogická rada 26. 1. 2022
Pololetní vysvědčení 31. 1. 2022
smile Turnaj ve florbalu 1.–3. 2. 2022
Pololetní prázdniny 4. 2. 2022
Jarní prázdniny 7.–13. 3. 2022
smileDny otevřených dveří pro zápis 2. a 3. 3. 2022
Ředitelské volno pro žáky 4. 4. 2022
Zápis do prvních tříd pro školní rok 2022/2023 4. a 5. 4. 2022
Velikonoční prázdniny 14. 4. 2022
Termíny přijímacích zkoušek na střední školy duben 2022
Třičtvrtěletní pedagogická rada 21. 4. 2022
Rodičovské schůzky (distanční formou) 22.–27. 4. 2022
smileČarodějnice 28. 4. 2022
Zkoušky PET nanečisto 29. 4. 2022
Zkoušky FCE nanečisto 2. 5. 2022
Fotografování tříd 3. 5. (5. 5.) 2022
Zkoušky CAE nanečisto 4. 5. 2022
Zkoušky KET nanečisto 6. 5. 2022
smileŠkolní ples nebo zahradní slavnost 13. 5. 2022
Vodácký kurz 30. 5.–3. 6. 2022
Jazykové certifikáty AJ 13. 6. 2022
Jazykové certifikáty FJ, ŠJ 14. 6. 2022
Jazykové certifikáty NJ 15. 6. 2022
Videopohlednice – 9. třídy 16. 6. 2022
Uzavření klasifikace 17. 6. 2022
Závěrečná pedagogická rada 22. 6. 2022
smilePředání absolventských listů, setkání s rodiči 22. 6. 2022
smileSlavnostní předání certifikátů Movers 28. 6. 2022
Vysvědčení 30. 6. 2022
Hlavní prázdniny 1. 7.–31. 8. 2022
Zahájení školního roku 2022/2023 1. 9. 2022

 Školy v přírodě – konec května a začátek června 2022

Vyučující OV

Mgr. Eva Turoková                  Mgr. Barbora Jelínková          Mgr. Petra Rejchrtová

PaedDr. Hana Sivanincová        Mgr. Viktor Heteš Turok

 

 

 

Učebnice

Janošková Dagmar, Ondráčková Monika, Čábalová Dagmar, Marková Hana, Šebková Jitka:
Občanská výchova 9 nakl. Fraus 2006
Rodinná výchova 9 nakl. Fraus 2006

Horská Viola a kol.: Občanská výchova pro 6. a 7. ročník základní školy, nakl. Fortuna 2005

Horská Viola a kol.: Občanská výchova pro 8. a 9. ročník základní školy, nakl. Fortuna 2005  

Hodinové dotace

6. ročník 1 hodina týdně
7. ročník 2 hodiny týdně 
8. ročník 2 hodiny týdně 
9. ročník 2 hodiny týdně

Vzdělávání v předmětu OV

Základní náplní předmětu „Občanská výchova“ je výchova, vzdělávání a působení na každého žáka jako na jedinečnou osobnost. Učivo, které se v každém ročníku prohlubuje, zahrnuje několik oddílů, které se zabývají vztahy mezi jedincem a společností, schopností zdravého soužití, spoluprací, schopností orientace na trhu práce a možnostmi změn v rámci rekvalifikací.

V kapitole výchova k občanství se učí děti znát základy historie naší republiky, získávají přehled o současném dění ve společnosti a v praktické části se seznamují se státní správou, s jednáním na úřadech, se svými občanskými povinnostmi a právy.

Neméně důležitou je kapitola růst a rozvíjení osobnosti v průběhu života, zahrnující vývoj osobnosti v závislosti na životním prostředí, rodině a společnosti. Součástí výuky je také učení se pravidlům správného jednání v zátěžových situacích i při mimořádných událostech.

V oblasti prevence, která se stává nedílnou součástí tohoto vyučovacího předmětu, je učivo zaměřeno na předcházení závislosti na drogách i dalších návykových látkách, které jsou často společností tolerovány, a také na předcházení patologických projevů chování ve skupině (šikana, rasismus, diskriminace). Součástí této kapitoly je i výchova k toleranci a vzájemnému respektování osobitosti a zvláštností a umění zacházet se svými emocemi.

Oblast sexuální výchovy se zaměřuje svou náplní tak, aby se žáci dobře orientovali a měli potřebné znalosti o sexuálním chování (chráněný sex, antikoncepce, plánované rodičovství, odpovědnost za své zdraví, ochrana před pohlavními i infekčními chorobami, volba partnera, oddálení prvního pohlavního styku do psychické i fyzické zralosti, ochrana před znásilněním a zneužíváním, zásady chování v ohrožujících situacích).   

Náplní kapitol výchovy k volbě povolání je uvědomění si svých schopností a předpokladů pro jednotlivá povolání, umění orientace na trhu práce a možností zaměstnání při rekvalifikacích. Neméně důležitá je orientace v oblasti státní správy a sociální sféry.

Náplň učiva odpovídá požadavkům zvládání kompetencí tak, jak byly stanoveny ŠVP.

Formy a metody realizace: Skupinové vyučování, diskuse, výklad, příprava a prezentace samostatné práce v daném tématu, soutěže, testy, dramatizace, nácviky chování v různých situacích, projekty a další formy práce.

Nedílnou součástí na škole byla a i nadále bude spolupráce s odbornými centry, policií i dalšími organizacemi z oblasti zdravotnictví, kultury, sportu, bezpečnostních složek atd.

Stručný přehled učiva podle ročníků

6. ročník:

Rodina a širší sociální prostředí
Škola a organizace volného času
Sexuální výchova
Rozvoj osobnosti
Závislosti a prevence zneužívání návykových látek
Osobní bezpečí

Místo, kde žiji

EU, OSN

Kalednář, svátky

Život mezi lidmi

7. ročník

Rodina a její vliv na mezilidské vztahy
Život mezi lidmi
Škola a školní řád
Národ
Stát
Člověk a kultura
Svět kolem nás
Sociální rozvoj osobnsti
Prevence zneužívání návykových látek
Osobní bezpečí
Sexuální výchova
Klíče ke zdraví

Já a hospodaření

Obrana státu

 

8. ročník:

Vznik a vývoj osobnosti
Prevence
Člověk a svět práce
Sexuální výchova
Právo a morálka

Zdravý životní styl

Osobnosti naší země

Stát, jeho funkce a typy

Člověk mezi lidmi

9. ročník:

Člověk na trhu práce
Příprava na budoucí povolání
Hospodářství a stát
Stát a právo
Nadnárodní společenství

Náboženství a náboženská tolerance

Projekt Terezín, multikulturní výchova.

Hodnocení v OV

Písemné a ústní zkoušení, projekty, aktivita v hodinách.

Škola se i letos zapojila do tradičních matematackých soutěží Pythagoriáda a Matematická olympiáda.

Srdečně Vás zveme na 14. ročník školního reprezentačního plesu, který se uskuteční v pátek 22. 2. 2019 v KC Novodvorská.

Zde si můžete prohlédnout fotografie z Živého Betléma.

Kompletní fotogalerii najdete

Vyučující matematiky

RNDr. Jana Borůvková  

Mgr. Zdeněk Bukvář      (Informace vyučujícího zde)

Mgr. Susanna Simonyan

Historie akce KOLÁČE aneb DĚTI DĚTEM

Akce koláče byl nápad lektorky angličtiny a rodilé mluvčí Ity DUNGAN. Obdobným způsobem získávají děti v jejím rodném Irsku prostředky na podporu své školy. V našem případě jsme se rozhodli výtěžek věnovat na charitativní účely.
Celou akci přeložila do češtiny, prosadila a několik let koordinovala Mgr. Dáša PACOVSKÁ (nyní TICHÁ).

1999 – koláče pro Kosovo

vybráno 41 260 Kč
vybrané peníze vloženy na účet SOS Kosovo

2000 – Člověk v tísni

vybráno 38 000 Kč
zúčastnily se 3 školy, toto je částka vybraná PJZŠ

2001 – „mrazák“ NEMOCNICE MOTOL

vybráno 100 000 Kč
zúčastnilo se 5 škol, toto je celková částka vybraná všemi školami. Peníze byly předány nadaci Život dětem.

2002 – dětský domov Zvíkovské Podhradí

vybráno 85 000 Kč

2003 – spolupráce 5 škol, spojeno s přehlídkou dětských tanečních souborů v divadle Ponec.

Výtěžek PJZŠ rozdělen mezi dětský domov poškozený při povodních 2002 a Jedličkův ústav.
vybráno 40 567 Kč
20 284,– DD Sázava
20 283,– Jedličkův ústav

2004 – pro NEMOCNICI MOTOL

vybráno 43 672,50 Kč
hračky pro nemocné děti – 11 766,50 Kč
nákup dětského invalidního vozíku – 25 600,– Kč
převod na konto nemocnice – 6 306,– Kč

Zástupci žákovského parlamentu v doprovodu ředitele školy Mgr. Daniela JANATY předali zakoupené hračky přímo dětem v nemocnici.

2005 – kvůli hrozbám našeho zřizovatele jsme tuto akci nemohli uskutečnit

2006 – pro FOD a Jedličkův ústav

vybráno 38 283 Kč
Fond Ohrožených Dětí KLOKÁNEK – 18 000,– Kč
Jedličkův ústav – 20 283,– Kč

Zástupci žákovského parlamentu v doprovodu pana zástupce Střeštíka předali zakoupené hračky a kompenzační pomůcky přímo dětem v zařízeních.

2007 – pro FOD a Adopce na dálku

vybráno 29 587,50 Kč
jedno děvče a jeden chlapec z Indie 10 000,– Kč
Fond Ohrožených Dětí KLOKÁNEK 19 587,50 Kč

2008 – pro Kojenecký ústav při Thomayerově nemocnici a Adopce na dálku

vybráno 27 216,50 Kč
Kojenecký ústav při Thomayerově nemocnici – 17 416,50 Kč
Adopce na dálku – 9 800,– Kč

2009 – FN Motol, asistentka pro nevidomého Jakuba a Adopce na dálku

vybráno: 29 811,– Kč
1) Adopce na dálku – 9 800,– Kč
2) Asistentka pro nevidomého Jakuba na kurz FCE – 11 200,– Kč
3) FN Motol – dětské oddělení – 10 000,– Kč
Do 10 000,– Kč chybí 1 189,– Kč – částku doplatí O. s. Triangl

2010 – Adopce na dálku, Nadace Plaváček

vybráno: 30 654,– Kč
1) Adopce na dálku – 9 800,– Kč
2) Nadace Plaváček pro podporu talentovaných a nadaných dětí z dětských domovů 20 000,– Kč
3) Vyrovnání nedoplatku z roku 2009

2011 – Adopce na dálku, podpora asistentů dětí se zrakovým postižením

vybráno: 29 196,– Kč
1) Adopce na dálku – 4 900,– Kč
2) Podpora asistentů dětí se zrakovým postižením

2012 – Adopce na dálku, Středisko výcviku vodicích psy, pomůcky pro děti se zrakovým postižením

vybráno: 32 264,– Kč
1) Adopce na dálku – 4 900,– Kč 2) Středisko výcviku vodicích psů – náklady na jedno štěně za období 10 měsíců – 20 000,– Kč 3) Pro potřeby našich dětí se zrakovým postižením – 7 364,– Kč

2013

Ve školním roce 2012/2013 se akce „Koláče“ nekonala kvůli povodním a přerušení provozu školy.

2014

vybráno: 31 256,– Kč
Z peněz jsme zaplatili adopci indické dívky Sunithy a zbytek jsme věnovali na charitu.

2015

vybráno: 32 163,– Kč
Z peněz jsme zaplatili adopci indického chlapce Prasada a 30 000,- Kč mezinárodní organizaci UNICEF.

2016

vybráno: 23 861,– Kč
Dětský školní parlament v průběhu podzimu rozhodne, koho vybranými prostředky podpoří.

 Těšíme se na příští školní rok.

... z toho vyplývá, že za 17 ročníků akce KOLÁČE se podařilo naší škole získat a na pomoc dětem v nouzi poukázat 684 047,50 Kč

Ledová jeskyně Eisriesenwelt, soutěska Liechtensteinklamm, Solný důl, Salzburg

Termín: 6. – 7. 5. 2015 (odjezd 5. 5. později večer)

Milí čtenáři,

máte problém a nevíte co s ním? Na této stránce najdete kontakty na lidi, kteří by vám mohli pomoci. A pokud zrovna nevyberete toho správného, nevadí, určitě vás nasměruje, na koho se máte obrátit. Důležité je, abyste se nebáli řešení.

Kritéria hodnocení jsou zpracována pro jednotlivé skupiny předmětů. Kritéria pro hodnocení projektů, skupinové práce a sebehodnocení žáka.

1. Omluvit nepřítomnost dítěte v případě nemoci

Rodiče nebo zákonní zástupci oznámí škole důvod nepřítomnosti telefonicky (261 225 848 + číslo linky), e-mailem (třídnímu učiteli) nebo osobně do 24 hodin.
Důvod a délku každé nepřítomnosti omlouvá zákonný zástupce po nástupu dítěte do školy zápisem v omluvném listě v žákovské knížce nejpozději do tří pracovních dnů.

2. Plánovaná nepřítomnost (pobyt na horách, soustředění apod.)

Rodiče či zákonní zástupci předem podají písemnou žádost škole. Jestliže absence nepřesáhne pět pracovních dnů, žádají rodiče třídního učitele. Nad pět pracovních dnů rozhoduje o uvolnění ředitelka školy na základě písemné žádosti podané prostřednictvím třídního učitele. Žáci jsou povinni se dohodnout s vyučujícími, jakým způsobem a do kdy se doučí zameškané učivo.
Formulář ke stažení zde.

3. Uvolnit žáka v průběhu vyučování

V době výuky smí žák opustit školu jen na základě písemné žádosti zákonného zástupce na určeném formuláři. Bez písemné žádosti uvolní škola žáka pouze tehdy, převezme-li ho osobně zákonný zástupce.
Formulář ke stažení zde.

4. Vyřídit individuální plán, změnu vzdělávacího plánu

O individuální plán mohou zákonní zástupci požádat v případě, že má dítě zdravotní nebo jiné problémy, o změnu vzdělávacího plánu pak v případě, že se v době výuky věnuje dalšímu vzdělávání, sportovní či jiné zájmové aktivitě apod.
Zákonní zástupci žádají na určeném formuláři. Žádost podávají prostřednictvím třídního učitele ředitelce školy, která rozhodne o jeho udělení nebo zamítnutí.
Formuláře ke stažení zde.

5. Potřebuji zaplatit – nadstandardy, kroužky, školu v přírodě, lyžařský nebo zahraniční zájezd, družinu, příspěvek do Triangl Horáčkova z. s., oběd a třídní fond:

a) Veškeré platby s výjimkou příspěvku do Triangl Horáčkova z. s. a platby za oběd se platí na číslo účtu školy 7169 4329/0800, variabilní symbol je pro všechny platby stejný (naleznete ho v žákovské knížce), do sdělení napište účel platby (např. škola v přírodě 7. B). Stejný účet použijte i pro platby třídního fondu.
b) Platby za oběd se platí na účet školní jídelny 5533 8041/0100 nebo prostřednictvím trvalého příkazu (více na stránkách školní jídelny). Variabilní symbol je stejný jako pro ostatní platby.
c) Příspěvek do Triangl Horáčkova z. s. se platí na účet 8042 8399/0800, variabilní symbol je stejný jako pro ostatní platby.
d) Třídní fond se platí přímo třídním učitelům nebo podle bodu a)

6. Chci škole věnovat sponzorský dar

Sponzorům doporučujeme, aby se předem domluvili s vedením školy na formě sponzorského daru. Po domluvě škola dodá smlouvu o sponzorském daru. Podrobnosti ohledně sponzorské smlouvy je možné domluvit přímo s ekonomem školy. Více o sponzorských darech najdete Další informace o sponzorských darech.

7. Odhlásit oběd

Obědy je možné odhlásit do 7.00 hodin na týž den a následující dny (261 211 560, případně na telefonní záznamník). Po tomto termínu není možné odhlášku provést. V tom případě je možné vyzvednout oběd do přinesených nádob, pouze 1. den neodhlášené stravy, v době 11.50–14.00, další obědy je nutné odhlásit.
Obědy je možné odhlásit telefonicky, prostřednictvím objednávkového počítače v jídelně, pomocí odkazu na stránkách školní jídelny nebo e-mailem na adrese horackova.jidelna(zavináč)seznam(tečka)cz

8. Domluvit s vyučujícím na konzultaci

Konzultaci doporučujeme vždy předem domluvit, neboť v případě Vaší neohlášené návštěvy se vám vyučující nebudou moci věnovat z důvodu plnění pracovních povinností.
Schůzku si můžete domluvit
a) telefonicky - Doporučujeme telefonovat v době přestávek na číslo 261 225 848, po ohlášení automatu volte číslo linky (telefonní seznam). Počítejte s tím, že vyučující nejsou v kabinetech snadno k dosažení, neboť mají i dozory, pohotovosti apod.
b) e-mailem – Pošlete mail přímo vyučujícímu příjmení(zavináč)horackova(tečka)cz, všechny kontakty najdete na stránce s kontakty na vyučující.
Soukromé telefony na vyučující škola nesděluje. Vyučující nemají služební telefony.

9. Řešit individuální problémy dítěte:

Obraťte se na výchovnou poradkyni Mgr. Mirku Bláhovou. Schůzku je nutné si předem domluvit na telefonním čísle 261 225 845 nebo 261 211 563  nebo e-mailem blahova(zavináč)horackova(tečka)cz.

Hodinová dotace

5. - 9. třída 1 hodina týdně

 

Žáci se seznamují s tématy vhodnými pro jednotlivé ročníky různými formami výuky - drama, role-play, prezentace, dopis, essay aj.

 

Requirements needed to pass lessons in English Conversation.

  • Presentation projects.

This is the main requirement for grades 6 to 9. Grade 6 students must prepare and present 2 projects; The first entitled 'did you know' (approx 5 minutes) and the second entitled 'personal presentation' (approx 15 minutes).

Students from grades 7 to 9 must prepare and present one project on any theme. The presentation must be interactive, didactic and use a variety of presentation techniques.

  • Essays.

Students from grades 6 to 9 must write 2 essays per semester. The level of writing must match that of the Cambridge exams for the following grades: Grade 6 – KET, grades 7 and 8 – PET, grade 9 – FCE.

  • Individual talks.

This is the main requirement for grade 5. Grade 5 students must talk individually for one minute about 14 different topics once per topic throughout the school year. Students are graded on fluency rather than grammar. Students from grades 6 to 9 must talk individually (for between 90 seconds and three minutes depending on the grade) about 14 topics 3 times throughout the school year. For grades 6 to 9, the topics are chosen by the students the first time and thereafter they are chosen randomly.

  • Drama scenes.

Students from all grades from grade 5 to 9 must devise, prepare and perform short drama scenes (between one and five minutes depending on the grade). Students must do this at least 4 times per school year.

  • Pair conversations.

Students from grades 6 to 9 must devise, prepare and perform short interviews or conversations in pairs on a variety of topics. Students must do this at least twice a year.

První jazyková základní škola v Praze 4, Horáčkova 1100

Virtuální prohlídka
PJZŠ Horáčkova

Projděte si naši školu pomocí virtuální prohlídky

Školní časopis
JAZYK


číslo 74
listopad 2021